2010. február 18., csütörtök

JÓL SIKERÜLT KÖVÉRCSÜTÖRTÖK







Annyira éhes voltam, ahogy hazaestem a munkából, hogy kottát vert a szemem. Már tegnap összekészítettem a mai sütnivalómat, de ki bírja azt kivárni????!!! Úgyhogy a mai torkos csütörtök a végéről kezdődött.






Bizony, a múlt este sütött túrós palacsinták vártak bekebelezésre, helyre kis gúlában, úgyhogy besuttyantottam a sütőbe a tepsiben relaxáló majdani vacsorát és nekiültünk a kutyákkal a palacsintáknak. Két pofára ettük, egyre kerekebb lett a világ. :)



Közben a rakott holmi is egyre hevült a sütőben. Mára olyan receptet vettem elő agyam valamelyik hátsó zugából, amit vagy 20 évvel ezelőtt olvastam, Frank Júlia szárnyas recepteket tartalmazó szakácskönyvében. Ez pedig a "Nem lehet abbahagyni csirke". Biztosan sokan elkészítették már, én hosszú évekig azt hittem, más nem is süti, de aztán fogadott tesómmal tanakodtunk, mit főzzünk egy lánybulira, s esküszöm, egyszerre mondtuk ki, egymástól függetlenül e receptnevet. Néztem, mint Bálám szamara, mire Kata megkérdezte, mi a baj. Mondom, semmi, csak pont ez jutott eszedbe? Persze, válaszolta, nagyon szeretem és mindenki, akinek eddig elkészítettem. Te, mondom, én betűre így vagyok vele. :) Meg is csináltuk, a többiek pedig tényleg nem tudták abbahagyni, csak szigorú önmérséklettel, aztán elégedetten szuszogtak, villájuk végleges letétele után.

A receptet anno a szakácskönyvből, szóról-szóra követtem el, de az idők folyamán rájöttem, 2x ugyanúgy sosem csináltam. Variálok rajta mindig valamit, kedvemtől függően.

A mostani remekműhöz a hozzávalók:

fél kiló csirkemell
liszt
fűszerek: majoránna, bors, só, provence-i fűszerkeverék, rozmaring
fokhagyma
lilahagyma
póréhagyma
reszelt sajt bőven
tejföl
chilikrém

Összekevertem pár kanálnyi lisztet a fűszerekkel, ebbe forgattam a csirkemell darabokat. Kiolajoztam a tepsit, elhelyeztem benne a húst, átszitáltam a maradék lisztet, a szűrőben maradt fűszeregyveleget rászórtam a húsrétegre. Ekkor eszembe jutott, hogy az eredeti leírásban a fokhagyma is a lisztes keverék alkotórésze volt, én most elfelejtettem. (Mondom én, hogy 2x ugyanúgy nem jön össze. :)) Sebaj, ráaprítottam a húsra a felszeletelt hagymákkal együtt. Egy teljes sort kell alkotnia a hagymás keveréknek. Ezt újfent megsóztam leheletnyit, majd rákentem a chilis tejfölt teljes tepsiszélességben/hosszúságban. A tejfölre záporozott a sajtréteg. Alufóliával lefedtem a tepsit, betoltam a sütőbe kb 30-35 percre. Az idő hústól függ, mivel az étel elkészíthető pulykahúsból, csirkecombból, szárnyból is. A hús vajpuha lett, így levettem a fóliát és kicsit megpirítottam a tetejét, vigyázva, hogy a sajt ne égjen meg.

Köretként vajon megpároltam fél csomag mirelit zöldborsó-sárgarépa keveréket, sóztam, borsoztam, ráaprítottam egy marék friss petrezselymet és összekevertem főtt rizzsel. Kellemes, selymes íze lett, ellensúlyozandó a csirke kicsi csípősségét. Együtt fenomenális kombinációt alkotnak, a csirke önmagában is laktató, némi salátával.

Nincsenek megjegyzések:

LET'S GET TOGETHER :)

HOGY SZALAD AZ IDŐ! :)


FELHASZNÁLÁSI FELTÉTELEK

Jelen blogban található szövegeket (kivéve a megjelölt forrásmunkákat) saját kútfőből merítettem, a fotókat, melyeken blognevem olvasható, saját magam készítettem. Ezen szövegeket illetve fényképeket kizárólag előzetes írásbeli beleegyezésemmel, engedélyemmel lehet felhasználni.
Amennyiben csak rövid mondatkiemelés jelenik meg másutt bármelyik postomból, ott kérem feltüntetni az idemutató linket.
Köszönöm.