2010. február 16., kedd

VACSORAVARIÁCIÓK 1.

Ma alkotó kedvemben voltam, no meg aztán ott kuksolt a hűtőben a darált hús és a csirkemáj, amiket elfeledtem mélyhűtőbe tessékelni 2 napja, így hát határoztam; több főfogást készítek vacsorára, sülve-főve nagyobb eséllyel tartózkodhat a frizsiderben a két húsnemű. Már, ha nem fogy el....

Az első tervben a csirkemáj szerepelt. Ebben a téli hidegben öltöztessük bundába a falatokat, gondoltam, s eszembe jutott az általam igen kedvelt Borzaska receptjében szereplő krumplibunda. Olyan régen terveztem itthon is elkészíteni, de májjal lehet ezt? E kérdésben bizonyosságra leltem a receptgyar.hu oldalán, nosza, ugorgyunk hát neki! :)

50 dkg csirkemáj
1 tojás
némi olaj
só, ételízesítő,
1 db nagy krumpli
kb 1 dl tej
törött bors

sütéshez:

olaj
teljes védőfelszerelés - mert ugyebár a máj pukkadozva, durrogva sül, s könnyen szemen köpi az ember lányát a forró olajjal

A májakat megtisztítottam, szíveket félretettem az ebeknek.
A tojást összekevertem a tejjel, a fűszerekkel bolondítottam rajta, aztán a megtisztított és lereszelt krumplit dolgoztam bele, majd következett az olaj (egy jó kupicányit öntöttem bele).
Az olajat felhevítettem és kezdődött a móka! :) Máj bele a krumplis masszába, aztán sutty a forró fürdőbe! Közben elmerenghettem, mert már csak akkor kaptam észbe és mindenféle védőeszközhöz, amikor az első olajlöket eltalált. Jesszus! Még 2-3 sikeres támadást indított ellenem a sütőanyag, mire elzártam az olajlövedékek útját a képes felem elől. Nem mondom, hogy az első pillanatban nem kapkodtam le pár aprószentet az égből, de végül is én győztem, a májak szép pirosbarna bundácskában kucorogtak a tálon.




S hogy ne érezzék magukat olyan egyedül, finom ízes tejfölt párosítottam a sült májhoz, ami nem nagy truváj, mindössze annyi, hogy kikevertem a tejfölt juhtúróval, tehéntúróval, adtam hozzá fokhagymaport és apróra vágott petrezselymet. Sót nem igényelt, mert a juhtúró eleve sós. Az arányok ízlés szerint változnak, ne legyen tömény, csak ízes. Finom is lett!

Az ebek köszönik a csirkeszíveket :)

Nincsenek megjegyzések:

LET'S GET TOGETHER :)

HOGY SZALAD AZ IDŐ! :)


FELHASZNÁLÁSI FELTÉTELEK

Jelen blogban található szövegeket (kivéve a megjelölt forrásmunkákat) saját kútfőből merítettem, a fotókat, melyeken blognevem olvasható, saját magam készítettem. Ezen szövegeket illetve fényképeket kizárólag előzetes írásbeli beleegyezésemmel, engedélyemmel lehet felhasználni.
Amennyiben csak rövid mondatkiemelés jelenik meg másutt bármelyik postomból, ott kérem feltüntetni az idemutató linket.
Köszönöm.